ÜKS TÄITSA TAVALINE KÄSITÖÖBLOGI

reede, 3. veebruar 2012

Süda on raske.

Mul on süda raske. Selline raske tunne on peal.

Mõni aasta tagasi tulin rõõmsalt Eestisse tagasi, lükkasin käima korraliku lõngaveebipoe, tutvustasin kaupa idas ja läänes, põhjas ja lõunas - jagasin oma armastust ja tekitasin seda teistes.

Norra ilusaid DROPS lõngasid on hakanud turustama teisedki, ning seegi on imearmas - sõna levib, inimestel on kaup kättesaadavam kui enne, kui ühest kohast ei saa, siis saab teisest. (pst - olen isegi seda võimalust kasutanud, kui klient väga tahab ja mul hetkel pole :D)


Nüüd aga olen siiski hoopis sõjatandril. Kohe kehva tunne on. Oleks justkui välja kuulutatud sõda, et no kes pakub soodsamalt?? Ühest küljest on hea klientidel, kes saavad kauba soodsalt kätte, teisest küljest on raske poodidel, kes DROPSi on võtnud oma püsitooteks ning peavad maksma renti, elektrit, müüjatele palkasid ja palju muud - ning võistlema olematute hindadega veebist pakkujailt. Eesti on selleks ikka liiga väike.
DROPSi tooted ja muudki, mida olen seni tutvustanud LÕngamaanias, on valitud hea kvaliteedi tõttu, ning väärivad seda niigi taskukohast hinda, ning mitte Hinnapommi letti.


Peale KnitProd ja DROPSi mööda riiki tutvustamiset, Namaste ägedate kottide promomist, mina isiklikult juba kardan uute mõtete ja kaubamärkidega välja tulla, sest et peale seda, kui olen näinud vaeva toodete tutvustamisega, piltide laadimistega, veetnud palju tunde veebis ja niisama neid uurides ning tagasisidet küsides - võetakse naks ja naks needsamad juba minu poolt läbiproovitud ideed üle.

Eetikat on meie väikses käsitöömaailmas juurde vaja, eetikat.... Ning oma fantaasiat, et meie kaubavalikut rikastada!

PS! Pakun uudisena ja ikka esimesena Eestis Cascade lõngasid ja Jordana Paige (käsitöö)kotte! :) :)

Eks ole näha, kaua ainsana...

Lähen nüüd ja koon omale soojad sokid :)

7 kommentaari:

  1. Oh, pea vastu ja küll need asjad ka lahenevad.Kliendid pidid jalgadega hääletama, nii nad räägivad.Aga usu, on neidki, kes sulle truuks jäävad.Jõudu ja kõike paremat soovides, Airi

    VastaKustuta
  2. Selline see karm ärimaailm on kahjuks. Ma usun, et suure karuteene tegi see, et Lõngamaania Käsitööjaama alla kolis, sest oli ju teada, kuidas paljud käsitööjaama suhtuvad ja kui tulid välja alternatiivvõimalused, viisaka teeninduse ja soodsate hindadega, siis...nii see kahjuks on. Aga sulle soovin siiski elnnukaid ideid ja nende teostusi!

    VastaKustuta
  3. Indu uute heade ideede elluviimisel!

    VastaKustuta
  4. Tellisin eelmisel aastal Lõngamaaniast lõnga ja vardaid ning olin ülirahul väga kiire ja sõbraliku teenindusega. Nüüd tekkis jälle aega ja tahtmist kududa. Mustrid valitud ja leidsin, et Lõngamaaniast väiksemaid koguseid lõnga enam ei saa. Käsitööjaam pidi pakilisi lõngasoove e-poe valmimiseni meilitsi vastu võtma. Homme saab nädal neile kirjutamisest ja vastust pole. Helistasin mõni päev tagasi, et küsida, kas meilidega neil keegi tegeleb ka ja sain üsna tõreda vastuse, et tööd palju, keegi haige ja ei jõua. Umbes et mis te õige tahate, tulge poodi vaatama (ma ei ela Tallinnas). Sellest saaks aru, et ei jõua, aga niisugune ebaviisakas toon. Selline aeglus ja ebasõbralikkus lausa ajab muid ostukohti otsima, olenemata isegi lõnga hinnast.

    VastaKustuta
  5. Suured tänud tagasiside eest!

    Humm-pumm see teenindus.. eks sai ka möödunud aastal ületöötanuna paar kehva tagasisidet (või üldse mitte) antud, kuid jah olen sdamega siiski asja juures olnud ja oma kliente proovinud hellitada nii kuis võimalik.
    Seepärast äkki tekkiski nii palju kliente et enam ei jaksanud :)

    VastaKustuta
  6. Mina saan ka mõlemast poolest aru. Ühest küljest kasvas see veebipoendus sul lihtsalt üle pea. Ja ausõna, see, mida sina pakkusid, oli ikka superluks küll :D Ja kui see ära kadus, siis oli täielik nõutus, et kust siis nüüd lõnga saab. Aga seda arvan ma ka, et tööd ei saa lõpmatuseni teha enda ja lapse arvelt, see pole lihtsalt aus. Ma hoian sulle pöialt, igatahes!
    Päikest! JutaPille

    VastaKustuta
  7. Mina võiksin ka olla mõlemal pool korraga. Esimese entusiastina ja maaletoojana olete loomulikult palju tööd ära teinud ja järgmistel ideehaarajatel on juba palju kergem, aga esimesel on palju eeliseid:
    Saada esindusõigus Eestis või siis lausa kogu Euroopas. See tähendaks siis ka seda, et maaletooja on võimeline ka edasimüüjatele neid tooteid pakkuma hindadega, mis edasimüüki normaalse kasumiga võimaldavad. Paljudel USA firmadel on see näiteks nii, et esindaja saab hinnaga x, tema müüb edasimüüjatele hinnaga 1.3x-2x (1.3 korda x) ja poes on ostjale kaup hinnaga 2.6x-4x. Kas tavatarbijana tundub see ebaõiglane? Jah, äri ongi ebaõiglane.
    Kui firma poliitika esindusõigust ei anna, siis ongi kõigil võimalus olla maaletooja.

    Esimeses kommentaaris on ilusti kirjas, et klient hääletab jalgadega. Ma ütleks, et ka kõrvadega, südamega. Kui müüja ei oska suhelda, ei viiti tegeleda jne, siis isegi pidevate suurte allahindlustega ei suurenda kliendibaasi kuidagi. Või noh, võibolla tõesti siis, kui allahindlsued on pidevad ja suured. Kes meist ikka nii väga naudib Maximat ja Säästumarketit? Kui seal on palju odavam, siis kannatame ära, aga fänniks ju ei hakka.
    Ma saan väga hästi aru argumentidest, et poepidaja raha kulub üürile, müüjale, laole jne. Teisest küljest, kas ikka tõesti peab see juurdehindlus olema 1.8x ja enam? Netipoel/poodidel, kelle tegevuste tõttu see postitus vist sündis (ma ei tea, ma arvan), ongi ju tegevuskulud väiksemad. Võibolla seal võibki kaup odavam olla. Kas nüüd just 30% ja pidevalt, on juba iseküsimus. Dumping ei kuulu ausa äri juurde.

    Igal juhul edu edaspidiseks.

    PS. ei ole ühegi lõnga-veebipoe ega lõnga-pärispoe omanik.

    VastaKustuta